Η CURRENT Athens είναι μία πλατφόρμα μη ιεραρχικής προώθησης της σύγχρονης τέχνης.

Με σήκωσαν ξανά στον ήλιο και γέμισαν το άδειο μου κρανίο με κανέλα

Είσοδος: Δωρεάν
Εγκαίνια: 02.11.2020, 13:00
11.12.2020-20.01.2021

02.11.2020, 13:00-20:00
11.12.2020-20.01.2020:
Τετάρτη: 16:00-20:00
Σάββατο: 14:00-18:00

Προσθήκη στο ημερολόγιο 2020:11:02 13:00:00 2021:01:20 23:13:00 Europe/Athens Με σήκωσαν ξανά στον ήλιο και γέμισαν το άδειο μου κρανίο με κανέλα Με σήκωσαν ξανά στον ήλιο και γέμισαν το άδειο μου κρανίο με κανέλα - More informations on /el/events/event/3031-they-lifted-me-into-the-sun-again-and-packed-my-empty-skull-with-cinnamon Akwa Ibom Athens
«Με σήκωσαν ξανά στον ήλιο και γέμισαν το άδειο μου κρανίο με κανέλα» είναι μια έκθεση-αντίτυπο που παρουσιάζεται ταυτόχρονα σε έξι χώρους την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου και την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου. Οι συμμετέχοντες χώροι περιλαμβάνουν τους Akwa Ibom (Αθήνα), Gern en Regalia (NYC), Guimaraes (Βιέννη), Gilles Drouault galerie/multiples (Παρίσι), MOREpublishers με τους Gevaert Editions (Βρυξέλλες) και την Galleria Franco Noero (Τορίνο).
 
Η έκθεση ξεκινά με τον καλλιτέχνη να μην είναι εκεί. Η απουσία του μετατρέπεται σε ενεργό στοιχείο της έκθεσης, της οποίας ο τίτλος προέρχεται από το ποίημα του Thomas James, «Μούμια μιας κυρίας που ονομάζεται Δυναστεία Jemutesonekh XXI». Το ποίημα καταγράφει την πλήρη παρουσία της απουσίας, τον θάνατο, σκιαγραφώντας μία μυστηριώδη εμπλοκή ανάμεσα στο σώμα και το πνεύμα. Η αφηγήτρια περιγράφει αμερόληπτα την διαδικασία της δικής της μουμιοποίησης ως μία μέθοδο εκκένωσης και γεμίσματος που μεταχειρίζεται το σώμα ως αισθητικό αντικείμενο. Ενώ στο ποίημα το πνεύμα διατηρεί την αυτονομία του, η έκθεση του Dodge διαπραγματεύεται μια πνευματική, συγγραφική παρουσία που εμπλέκει ενεργά άλλους στην υλική της πραγματοποίηση. Ένα σύνολο αντικειμένων: 20 διαφημίσεις της ασπιρίνης Bayer, μία αγγελία για ένα χαμένο γεράκι, διάσπαρτα πέταλα από άνθη κατιφέ, μπαταρίες, πιρούνια και κομμάτια ύφασμα, καθώς και μια λίστα αγορών που ο Dodge βρήκε στο Βερολίνο, αποστέλλονται σε κάθε χώρο για να εγκατασταθούν σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει στείλει ηλεκτρονικά ο καλλιτέχνης. Μέσα από αυτό το σύνολο οδηγιών δημιουργείται μία συνομιλία, ένας αυτοσχεδιασμός και μία συσσώρευση, η χρήση διαφορετικών πρακτικών και μέσων, που συνθέτει την ποιητική δομή της έκθεσης και αρθρώνει με τη σειρά της το στοιχείο της απόδοσης. Σε κάθε μετενσάρκωση αυτής της έκθεσης, ο Dodge ζητάει από κάποιον να εκτελέσει την εγκατάσταση δρώντας ως παρένθετος δημιουργός. Η χορευτής και χορογράφος Alix Eynaudi συνέθεσε ένα σκορ που πρέπει να ακολουθηθεί σε κάθε εγκατάσταση, εξετάζοντας την αγορά των αντικειμένων που αναφέρονται στη λίστα αγορών και τον τρόπο αποσυσκευασίας τους στο δωμάτιο. Τα πράγματα κατανοούνται πρώτα ως προϊόντα που καταναλώνονται μέσα στο σώμα, εφαρμόζονται έξω από το σώμα και χρησιμοποιούνται για να καθαρίσουν επιφάνειες που χρησιμοποιεί το σώμα. Ανοιχτή σε ερμηνείες αλλά καθόλου τυχαία, η έκθεση χτίζει πάνω στην συνήθεια του Dodge να προσκαλεί φίλους και συναδέλφους να του δανείσουν τίτλους και κείμενα για τις εκθέσεις του, εμπνέοντας όμως μια πιο ελεύθερη κινητικότητα στη συνομιλία της με τα αντικείμενα που την αποτελούν, έναν αυτοσχεδιασμό βασισμένο σε ένα κοινό σκορ που όμως δεν ολοκληρώνεται με μεμονωμένες εκθέσεις-αποδόσεις. Για την έκθεση στην Akwa Ibom, η εγκατάσταση θα πραγματοποιηθεί από την Έλενα Παπαδοπούλου.
 
Μάγια Τούντα