Η CURRENT Athens είναι μία πλατφόρμα μη ιεραρχικής προώθησης της σύγχρονης τέχνης.
Τετάρτη-Σάββατο: 13:00-21:00
Είναι δύσκολο να πει κανείς ποια πραγματικά είναι η Tamara Henderson.
Ή πού ζει ή από πού είναι και πού ανήκει το έργο της. Τις περισσότερες φορές που προσπαθώ να βρω μια απάντηση σ’ αυτό, νομίζω ότι όλα συμβαίνουν στον κινηματογραφικό χώρο, ίσως επειδή έτσι τη γνώρισα, μέσα από μία μικρή προβολή στον εγκέφαλο της CCB, στην Documenta 13. Και μετά, εμφανίζονται οι λέξεις: η βιολογία γίνεται ένα με τα συναισθήματα. Παίρνει τον έλεγχο η ποίηση, η ατέρμονη διαδικασία της γραφής και του ελεύθερου συνειρμού. Και μετά, η αρχιτεκτονική, η κατασκευή χώρων μέσα από τον σχεδιασμό, το ράψιμο, τη ζωγραφική και τη γλυπτική. Ένα σώμα από τη Newfoundland, σε επίγειες περιπέτειες μέσα από υλικά που αντικατοπτρίζουν μορφές πόλεων τις οποίες κατοικεί η ίδια, μέρη που καταλαμβάνει προσωρινά και έπειτα μετακομίζει σε χώρους που προσφέρονται με βάση την τέχνης και τη φιλοξενία, και το αντίστροφο. Μία νομάδα σε αέναη διαδικασία ριζοβολίας, η Henderson δημιουργεί έργα που επεκτείνουν τις σωματικές προσαρμογές της σε τόπους και καταστάσεις, σε ανθρώπους που τους αγκαλιάζει και την αγκαλιάζουν, ενώ δένεται μαζί τους μέσα από προσωπικούς συναισθηματικούς μηχανισμούς.
Είναι σημαντικό για εμάς να τα ξέρουμε όλα αυτά; Πιστεύω πως είναι.
Η ταινία που παρουσιάζουμε στον Πειραιά είναι μία αυτοπροσωπογραφία. Πώς η καλλιτέχνις πέρασε από τη σύλληψη στην τεκνοποίηση, κινούμενη διαρκώς, δημιουργώντας διαρκώς έργο, ταξιδεύοντας, με το σώμα της να μεγαλώνει, να παίρνει νέα σχήματα, σχήματα που συνεχώς μεταμορφώνονται, καθώς το σώμα αλλάζει. Ένα μακρύ, εν μέρει μονότονο, εν μέρει έντονα πλεγμένο φιλμ-ύφασμα, που πάει από τους φούρνους του Goodwood Sussex στις ακτές της Τήνου, μέσα από διάφορα εργαστήρια στο Λονδίνο, μία ολόκληρη μέρα στη Νέα Ανθαγορά του Covent Garden, και βαθιά μέσα στην αίθουσα του υπέρηχου, όπου η ζωή εμφανίζεται στην οθόνη για πρώτη φορά. Το σελιλόιντ γίνεται πηλός, τα χέρια της κρατούν την κάμερα και πλάθουν την ύλη. Ο μύθος του Αδάμ και της Εύας. Ο πηλός μετατρέπεται σε σάρκα και η σάρκα γίνεται φιλμ. Η ύπνωση από το Αεροδρόμιο του Gatwick με τον καλλιτέχνη και θεραπευτή Marcos Lutyens, κεντρικός άξονας της ταινίας, εκτός από το γεγονός ότι δίνει τον τόνο, έχει επίσης δημιουργήσει διάφορους χαρακτήρες, μία σειρά από διαδραστικά γλυπτά.
Η Henderson ταξινομεί:
Γλώσσα της Λάσπης
ύπνωση στο αεροδρόμιο
πηλός χέρι βαραίνει
Vauxhall αισθητηριακή στέρηση
σώμα που επιπλέει σε αλμυρό νερό
απολιθώματα της Άλισον
εξωθητικοί σωλήνες
υγρός πηλός
στην παλάμη
ώμοι μεταμορφώνονται σε πρόσωπο που μεταμορφώνεται σε δεξί πέλμα σε αριστερό πέλμα σε δεξί καλάμι σε αριστερό καλάμι σε αριστερό ισχίο σε δεξί ισχίο σε μήτρα σε σπονδυλική στήλη σε αριστερό χέρι σε στήθη σε καρδιά
κυκλοφορική θεραπεία
σύγκορμη
σκουριά ομίχλη
Εντυπώσεις της Άλισον
σκιάχτρα στάχτη Σμάλτο
αέναος θρήνος
εξασθενεί το μυαλό
μαλακή σκάλα
αρχέγονο και ολισθηρό
υγρά μάτια
κλάμα
πλάσμα από λάσπη
Άντι Χόλντεν
ημέρες φούρνου
Ο Κατάσκοπος
μεταμορφώνεται το δεξί πόδι σε αριστερό πόδι το αριστερό καλάμι σε δεξί το αριστερό ισχίο σε δεξί ισχίο η μήτρα σε χέρι σε πλευρά σε καρδιά σε στήθη σε λαιμό σε χέρι σε ώμο σε ώμο σε μυαλό σε μύτη σε μάτια σε μάγουλα σε στόμα
ο loz και ο jake
σκελετική συγκόλληση
κύκλος κυκλοφορίας
ασώματο μυαλό
στον μόλο
Νομάς
σκιάχτρα στάχτη Σμάλτο
αέναος θρήνος
εξασθενεί το μυαλό
μαλακή σκάλα
αρχέγονο και ολισθηρό
μάτια υγρά
κλάμα
πλάσμα από λάσπη
Άντι Χόλντεν
ημέρες φούρνου
Ο Κατάσκοπος
μεταμορφώνεται το δεξί πόδι σε αριστερό πόδι το αριστερό καλάμι σε δεξί το αριστερό ισχίο σε δεξί ισχίο η μήτρα σε χέρι σε πλευρά σε καρδιά σε στήθη σε λαιμό σε χέρι σε ώμο σε ώμο σε μυαλό σε μύτη σε μάτια σε μάγουλα σε στόμα
ο loz και ο jake
σκελετική συγκόλληση
κύκλος κυκλοφορίας
ασώματο μυαλό
στον μόλο
Ηχητικός Ποιμένας
κατασκοπευτικό φύλλωμα
Πράσινα βαμμένα γυαλιά
καταρρέει
αίσθηση
ψηλάφηση
σώμα ηλεκτρικό
Μάτι
τριλοβίτης κομμάτι του παζλ
σώμα σπίτι
εποχές αποχαιρετισμός
έντομα μάτι οπτική
samma arahung
αναπνοή έργο
καληνύχτα
μαριονετίστας
σμαράγδι πειθώ
σώμα σε κύμα
τήνος ζωή στο καράβι μήτρα
queen’s gardens σύλληψη
πλακούντιος σφυγμός
κυνηγώντας σαύρες ανάμεσα
αμνιακό υγρό
μάντρα μέσα από μποτιλιάρισμα
συνάντηση των υδάτων
σφυγμοί δύο καρδιών
χρώμα όραμα μαμή
κάπαρη σαλιγκάρι
υπνοδωμάτιο ράφι
χόρτο λαβύρινθος
πίεση πλάκα
είδα εαυτό
Τακούνια που χτυπάνε προς το Bermondsey
μέσα από τους σωλήνες
οπίσθια κλίση
iyengar στούντιο maida vale
πυελικό έδαφος
σκελετοί στην ντουλάπα
Ήλιος Αράχνη
να σκοτώνεις μία σαρανταποδαρούσα
κατά λάθος δηλητηριώδης
ακτίνες από
γονιμοποίηση
οκτάποδο φωτεινό
χτυποκάρδι της νύχτας
βαρύ εγκύο σώμα
σε πρησμένους αστραγάλους
Το Womb Life, εκτός από το βίντεο, είναι μία αναπόσπαστη διαδικασία. Μία προέκταση του σώματος της καλλιτέχνιδας στη ζωή και σε μορφές που εκτείνονται από παγκόσμιους μύθους μέχρι την προσωπική ιστορία της καλλιτέχνιδας ως κοσμικής οντότητας, ως παιδιού της γης και μητέρας.