Η CURRENT Athens είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα προώθησης της σύγχρονης τέχνης.

Εξώφυλλα: #9 Κωστής Βελώνης

(I)MAGESOUND(S) | A Touring Programme of Artist Film, Sound and Expanded Cinema

Επιμέλεια: Andrew Hill, Jim Hobbs
Είσοδος: Δωρεάν
Περφόρμανς: 17.05.2019, 20:00
Προσθήκη στο ημερολόγιο 2019:05:17 20:00:00 2019:05:17 20:00:00 Europe/Athens (I)MAGESOUND(S) | A Touring Programme of Artist Film, Sound and Expanded Cinema (I)MAGESOUND(S) | A Touring Programme of Artist Film, Sound and Expanded Cinema - More informations on /el/events/event/2230-i-magesound-s-a-touring-programme-of-artist-film-sound-and-expanded-cinema Α.Σ.Κ.Τ Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών - Παλιά Βιβλιοθήκη Andrew Hill, Jim Hobbs

Το ΙΑ’ Εργαστήριο Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ σας προσκαλεί στο (I)MAGESOUND(S) A Touring Programme of Artist Film, Sound and Expanded Cinema in partnership with The University of Greenwich, studio11asfa and Platforms Project 2019 Παρασκευή 17 Μαΐου 2019, 20:00 Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Πειραιώς 256 / Παλαιά Βιβλιοθήκη της ΑΣΚΤ

Jim Hobbs & Andrew Hill και ταινίες 16mm των: Mary Ellen Bute, Stan Brakhage, Bruce Conner, David Leister Guy Sherwin & Lyn Loo, Hiroshi Yamazaki and Ben Rivers Καλεσμένοι για την Αθήνα : Μαρία Γλύκα, Βασίλης Βλασταράς «Μερικοί προτείνουν να αφήσουμε τον όρο "cinema" και να τον αντικαταστήσουμε με τον όρο "motion pictures", και ασφαλώς ο όρος λέει και περιλαμβάνει πολλά (αν και κάπως αγνοείται ο ρόλος του ήχου από αυτόν). Εγώ ο ίδιος πιστεύω ότι πρέπει να εμείνουμε στον όρο "cinema", όχι μόνο επειδή αναφέρεται στο αποτέλεσμα, την κίνηση που βλέπουμε σε οποιονδήποτε τύπο οθόνης, αλλά επίσης επειδή έχει μια μακρά ιστορία, που συμπεριλαμβάνει τα διάφορα είδη, στυλ και σημαντικές τεχνικές και μετασχηματισμούς. (βουβός προς ομιλούμενο, διάφορα συστήματα χρωματικής απόδοσης και ψηφιακές ή αναλογικές διαδικασίες)» Tom Gunning, What is Cinema? The challenge of the Moving Image Past and Future, 2016 Το εντυπωσιακό επιχείρημα που απορρέει από τη δήλωση του Gunning δεν είναι τόσο η προσπάθειά του να ορίσει ένα συγκεκριμένο είδος, αλλά η επιθυμία του για συμμετοχή μεταξύ των διαφόρων στυλ και μορφών του μέσου. Αναζητά ένα ολοκληρωτικό μέσο, το οποίο να ενσωματώνει το παρελθόν μέσα στο παρόν - και το μέλλον – στην εμπειρία του κινηματογράφου. Επιπλέον, ευλόγως παραδέχεται ότι ο ρόλος του ήχου έχει συχνά αποσιωπηθεί (ή κρυφτεί) από τη συζήτηση. Ωστόσο, μπορεί να υποστηριχθεί ότι η εικόνα και ο ήχος είναι και τα δύο αναπόσπαστα, εξίσου απαραίτητα κομμάτια στη συνολική κινηματογραφική εμπειρία. Μια άλλη πτυχή, συχνά διαχωρισμένη και παραμελημένη, είναι αυτή της ζωντανής παρουσίας και της επιτέλεσης. Αυτοσχεδιασμοί και διαδραστικά κινηματογραφικά συμβάντα μπορούν να δημιουργήσουν νέους διαλόγους μεταξύ σκηνοθέτη και συνθέτη /μουσικού, μεταξύ καλλιτέχνη και ακροατή, που διευρύνουν τους ρόλους και τους κανόνες της κινηματογραφικής εμπειρίας και επανακαθορίζουν και ξανασχεδιάζουν τον κινηματογραφικό χώρο. Το (I)MAGESOUND(S) είναι ένα project που περιέχει μια διευρυμένη κινηματογραφική εμπειρία, παρουσιάζοντας ιστορικά και σύγχρονα έργα καλλιτεχνών παράλληλα με το έργο των Jim Hobbs και Andrew Hill. Η ιδέα για το πρόγραμμα γεννήθηκε αρχικά από ένα ερευνητικό project/ανάθεση από το MΟΝΟ No Aware και το The New York Public Library (NYPL) for the Performing Arts, στο πλαίσιο του ετήσιου φεστιβάλ Cinema Arts MONO X. Σε συνεργασία με το αρχείο ταινιών NYPL για τις Performing Arts, σύγχρονους καλλιτέχνες, μουσικούς και διανομείς ταινιών, το αρχικό σχέδιο δημιούργησε ένα επιτελεστικό συμβάν που συγκέντρωσε ποικίλες προσεγγίσεις στον κινηματογράφο, που κυμαίνονταν από προβολές ταινιών σε οθόνες έως πιο διευρυμένα έργα. Το project έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη όπου θα συνεχίσει να αναδεικνύει τη σχέση μεταξύ της εικόνας και του ήχου και να τονίζει τις δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ καλλιτεχνών διαφόρων πρακτικών. Σε αυτό το πνεύμα, ο Jim Hobbs και ο Andrew Hill επέλεξαν να προσκαλέσουν μουσικούς/ καλλιτέχνες από κάθε πόλη στην οποία θα παρουσιαστεί το έργο. Για την Αθήνα, οι Έλληνες καλλιτέχνες Μαρία Γλύκα και Βασίλης Βλασταράς προσκαλούνται να προσφέρουν επιπλέον ηχητικά στοιχεία σε όλο το συμβάν. Το πρόγραμμα χωρίζεται σε 4 μέρη και ξεκινά με τη προβολή της ταινίας 16mm του Hobbs Nature Morte - μια σουίτα ταινιών 16mm που αποτελείται από διαφορετικές συνθέσεις λουλουδιών δια των οποίων το αντικείμενο μετατρέπεται επίσης σε πηγή ήχου. Κοιτάζοντας τις πρώιμες φωτογραφίες λουλουδιών του Robert Mapplethorpe, ο Hobbs υιοθετεί την ιδέα ότι τα λουλούδια που φαίνονται εδώ είναι ταυτόχρονα ζωή και θάνατος - και ως εκ τούτου έχουν μια συχνότητα με έντονο θόρυβο. Με ένα εστιασμένο και διαχρονικό βλέμμα, κάθε "νεκρή φύση" διερευνά την οπτική ομορφιά μιας σκηνοθετημένης σύνθεσης, ενώ ταυτόχρονα ψάχνει στιγμές μέσα στο “κάδρο” και χρησιμοποιεί το οπτικοακουστικό στοιχείο στην επιφάνεια της ταινίας για να δημιουργήσει ηχητικά ισοδύναμα. Το αποτέλεσμα αυτών των ζωντανών ήχων δημιουργεί αλλόκοτους θορύβους που προκαλούν και μετατοπίζουν την εικόνα. (10 λεπτά) Το Score and (Re)Score είναι μια επιμελητική επιλογή ταινιών που επικεντρώνονται στη σχέση εικόνας/ ήχου, τόσο ιστορικών μορφών του πειραματικού κινηματογράφου, όσο και σύγχρονων καλλιτεχνών. Οι πρωτότυπες παλιές και νέες αυτές ταινίες 16mm συνδυάζονται μεταξύ τους με σκοπό την διεύρυνση και διερεύνηση της επιρροής τους. Τα έργα έχουν επιλεγεί από το Τhe New York Public Library of Performing Arts (New York), Light Cone (Paris), The Conner Family Trust (San Francisco), LUX (London), Image Forum (Tokyo), καθώς και από μεμονωμένους καλλιτέχνες: Mary Ellen Bute - Rythm in Light, 1936, 5 mins (new live score) Stan Brakhage - Garden of Earthly Delights, 1981, 2 mins (silent) Bruce Conner - Cosmic Ray, 1961, 4 mins (original score) David Leister - Headgear, 1998, 6 mins (new live score) Guy Sherwin & Lyn Loo - Washi 1, 2014, 4 mins (new live score) Hiroshi Yamazaki - Heliography, 1979, 6 mins (original score) Ben Rivers - House, 2006, 5 mins (new live score) Τo Projections είναι μια ηλεκτροακουστική σύνθεση για μηχανή προβολής 16mm και προ-ηχογραφημένο ήχο. Οι ήχοι του προβολέα είναι δειγματοληπτικοί, μετασχηματισμένοι και τοποθετημένοι στο χώρο έτσι ώστε ο προβολέας να έρχεται στο προσκήνιο. Αντί του φωτός είναι ο ήχος που προβάλλεται στον χώρο, μετατοπίζοντας ή μετακινώντας, κυκλώνοντας και μετατρέποντας τη σχέση μας με τον προβολέα. Σε αυτό το μετα-ακουστικό έργο η πηγή ήχου βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος όπου οι φυσικοί ήχοι του προβολέα αναμιγνύονται με τους ηχογραφημένους ήχους. Το ηχητικό υλικό ηχογραφήθηκε αρχικά στο στούντιο του Hobbs στο St Leonards-on-Sea UK και αναδημιουργήθηκε από τον Andrew Hill στο NOTAM στο Όλσο της Νορβηγίας. (10 λεπτά) Το Vientos Fuertes (ισχυρός άνεμος) είναι το τελικό έργο στο πρόγραμμα και είναι ένα επιτελεστικό κομμάτι με την χρήση πολλαπλών προβολών/ οθονών και αυτοσχεδιαστικών ζωντανών ήχων. Παίρνοντας ως αφετηρία τον Δον Κιχώτη του Θερβάντες, το έργο ξεκινάει με τους ανεμόμυλους ως μηχανικά και μνημειώδη γλυπτά στο τοπίο. Γίγαντες των οποίων η παρουσία γίνεται αισθητή οπτικά, ηχητικά και σωματικά. Οι λούπες των φιλμ περνούν από τους προβολείς, αναμιγνύονται και επικαλύπτονται μεταξύ τους, ενώ οι ήχοι παράγονται και συντίθενται από την οπτική ηχητική υπόκρουση των ταινιών και διάφορων ψηφιακών πηγών. Είναι μια κινηματογραφική φαντασία της εμπειρίας του Δον Κιχώτη όταν αρχικά έκπληκτος και φοβισμένος από το θέαμα, στη συνέχεια οπλισμένος πλήρως με αυτοπεποίθηση αλλά τελικά ζαλισμένος και πεταμένος στο άλλο άκρο από τις ακμές των «γιγάντων». (15 λεπτά) Το (I)MAGESOUND(S) έγινε πραγματικότητα χάρις την γενναιόδωρη υποστήριξη από το School of Design του University of Greenwich, London.

Ο Jim Hobbs και ο Andrew Hill θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τους παρακάτω: Guy Sherwin & Lynn Loo, David Leister, Ben Rivers, Elena Rossi-Snook, Steve Cossman, Light Cone, The Bruce Conner Family Trust, Image Forum, LUX, NOTAM, Christopher Sand-Iversen, Sam Belifante, Mat Fleming, Μαρία Γλύκα και Βασίλη Βλασταρά.

Το (I)MAGESOUND(S) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο The Bruno Walter Auditorium in Lincoln Center, New York την 1η Δεκεμβρίου του 2016 με τους Jim Hobbs, Andrew Hill και Dennis McNany. (Museum of Love, Jee Day, DFA).

Info: facebook event: https://www.facebook.com/events/601010930310140/
facebook page: https://www.facebook.com/studio11asfa/https://studio11asfa.wordpress.com/
https://jimhobbs.org/home.htmlhttps://platformsproject.com/
https://www.gre.ac.uk/
+30 210 4801260
e-mail: [email protected],[email protected], [email protected]

(I)MAGESOUND(S) | A Touring Programme of Artist Film, Sound and Expanded Cinema